söndag 14 mars 2010

Mors dag?

Idag har jag blivit firad på Mors dag... Kollade just den svenska kalendern och den infaller officiellt den 30 maj, men det verkar varken make eller dotter vara medvetna om. Den belgiska infaller inte heller idag. Möjligen den engelska? Vet inte så noga. Trevligt att bli firad i alla fall! Jag fick ett jättefint stearinljus med nyckelpigor och fyrklöver av dottern. Synd att elda upp det egentligen, men det är ju det ljus är gjorda för.

Igår var jag på en mässa inne i Bryssel - Creativa. Där fanns hur mycket pyssel som helst för den som älskar scrapbooking, porslinsmålning, smyckesskapande eller matlagning. Egentligen älskar jag allt sådant, men det blev bara fööör mycket. Jag köpte några silikonformar för framtida mat och baklusta. Jag blev verkligen inspirerad av vad man kan göra med dem. Troligast är väl dock att det blir någon form av sockerkaka (som jag är jättedålig på...), glassbomb eller pannacotta. Jag ska visa om det råkar bli något!

4 kommentarer:

  1. Kul är det altid: att bli firad!
    :)

    SvaraRadera
  2. Å vilka fina bakformar, längtar redan efter att få smaka ett av dina mästerverk!

    SvaraRadera
  3. Kanske hade varit bättre om du hade fått dem MAlin. Du kan väl i alla fall baka?!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du kan läsa min blogg bättre.Tack för att du gjorde mig uppmärksam på att den var svårläst. Det var ingeet jag hade tänkt på .=)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar, Jag är alltid så nyfiken på vem som varit här! :-)